Komitet Nieruchomości nr 3 Waszyngtona 37, 39, 41, 43, Kinowa 24


Inicjatywa powołania Komitetu Nieruchomości powstała w związku z całkowitym brakiem współpracy członków Rady Nadzorczej z mieszkańcami i brakiem jakiegokolwiek wpływu mieszkańców na sprawy dotyczące naszych nieruchomości, szczególnie w zakresie remontów, ale nie tylko. Sprawy takie jak gospodarka własna Spółdzielni, majątek własny Spółdzielni, księgowość Spółdzielni, przetargi, zarząd naszymi nieruchomościami itd. zostały całkowicie odizolowane przez poprzednie i obecną Radę Nadzorczą od jakiejkolwiek możliwości pozyskiwania informacji, nie mówiąc już o jakimkolwiek wpływie członków Spółdzielni na te sprawy. Na odpowiedź Rady Nadzorczej na zadane pytania trzeba czekać miesiącami, o ile w ogóle Rada raczy odpowiedzieć, a jeśli odpowiada, to w sposób, który niczego kompletnie nie wyjaśnia. Mieszkańcy zadający pytania są traktowani jak natręci i oszołomy. Kompetencje i ignorancja przepisów prawa członków Rady Nadzorczej, to osobny temat. Przez lata mieszkańcy zostali skutecznie pozbawieni złudzeń, co widać po frekwencji na Walnych Zgromadzeniach.

Naszym celem jest:

  1. Wprowadzenie do Rady Nadzorczej większościowej grupy kompetentnych osób realizujących interesy członków Spółdzielni i w sposób zgodny z ustawą nadzorujących pracę Zarządu.
  2. Przywrócenie właściwej roli Rady Nadzorczej jako niezależnego organu kontrolującego na bieżąco pracę Zarządu.
  3. Przeprowadzenie audytu w dziale księgowości, gdzie od wielu lat Rada Nadzorcza naruszając przepisy Statutu nie zleca biegłemu rewidentowi wymaganego corocznego badania sprawozdania finansowego.
  4. Przeprowadzenie audytu w zakresie remontów i przeprowadzanych przetargów. Spółdzielnia nie prowadzi żadnej spójnej polityki remontowej. Remonty planowane są w sposób chaotyczny, znacznie zwiększając koszty, w przetargach uczestniczą dwie, albo jedna firma, panuje niechęć do aktywnego pozyskiwania oferentów, ceny bardzo znacząco przewyższają wyceny inwestorskie, tylko czasami zdarzają się bunty mieszkańców i wtedy nagle okazuje się, że można dużo taniej.
  5. Przejęcie przez mieszkańców faktycznej kontroli nad wszystkimi sprawami związanymi z naszymi nieruchomościami i zmuszenie członków Rady Nadzorczej do rzeczywistej pracy w naszym interesie poprzez realizowanie woli mieszkańców. To są nasi pracownicy, którzy pobierają wynagrodzenie za pracę i mają być z tej pracy rozliczani.
  6. Uzyskanie swobodnego dostępu do dokumentów takich jak np. protokoły z przeglądów budowlanych, faktury za media, kalkulacje opłat, protokoły z przetargów, tabele wynagrodzeń i premii członków Zarządu itd. poprzez zamieszczanie ich na stronie internetowej Spółdzielni.
  7. Zobowiązanie Zarządu i Rady Nadzorczej do wykonywania przejrzystych, szczegółowych planów gospodarczych w układzie ciągłości z lat poprzednich i do bezwzględnego uzyskiwania akceptacji mieszkańców poszczególnych budynków lub Komitetów Nieruchomości.
  8. Zobowiązanie Zarządu i Rady Nadzorczej do prowadzenia w układzie ciągłości z lat poprzednich poczynając od 2003 roku tabeli remontów z wyszczególnieniem terminu, zakresu prac, firmy, ceny kosztorysowej i ofertowej, kredytu, linku do umowy w podziale na poszczególne nieruchomości, a jeśli nieruchomość jest wielobudynkowa, to na poszczególne budynki. To samo z przychodami na fundusze remontowe z uwzględnieniem rodzajów przychodów.
  9. Zobowiązanie Zarządu i Rady Nadzorczej do rozliczania mediów zgodnie z przepisami prawa poprzez m.in. uwzględnianie w kosztach stałych ciepłej wody (CW) strat energii na częściach wspólnych (węzeł, przesył, cyrkulacja), czyli strat wynikających z tzw. gotowości systemu. Obecne rozliczenia CW są niezgodne z prawem i powodują bardzo znaczące finansowo pokrzywdzenie mieszkańców korzystających z wody zgodnie z założeniami użytkowymi.
  10. Zobowiązanie Zarządu i Rady Nadzorczej do całkowicie odrębnego analitycznego rozliczania działalności własnej Spółdzielni w zakresie kosztów i przychodów dotyczących lokali własnych i działalności Spółdzielni.
  11. Przeprowadzenie audytu w zakresie wydatków Zarządu na cele przekraczające uprawnienia zarządu zwykłego bez wymaganej zgody Walnego Zgromadzenia (uchwała w/s podziału nadwyżki bilansowej). Dotyczy to m.in. ostatniego zakupu nowego oprogramowania za gigantyczną kwotę 200 tys. zł z całym drogim pakietem opłat miesięcznych, rocznych, wdrożeniowych, eksploatacyjnych i szkoleniowych, a także planowanym zakupem za 100 tys. zł systemu klimatyzacji do biura zarządu, który będzie generował olbrzymie comiesięczne i roczne koszty serwisowe, eksploatacyjne itp. To wszystko będzie obciążać nasze kieszenie w stawce eksploatacyjnej. O takich wydatkach ma prawo decydować wyłącznie Walne Zgromadzenie przeznaczając ewentualnie na taki cel część nadwyżki bilansowej.
  12. Zobowiązanie Zarządu i Rady Nadzorczej do bezwzględnego respektowania podstawowego ustawowego prawa członków Spółdzielni do wnoszenia na Walne Zgromadzenia projektów uchwał podpisanych przez min. 10 członków (art. 8[3] ust. 11 i 13 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych). Cenzura projektów uchwał jakiej dokonał Zarząd przed ostatnim Walnym Zgromadzeniem przy aprobacie Rady Nadzorczej nie może mieć więcej miejsca. Więcej informacji w tym temacie można znaleźć w zakładce "Aktualności".

 

Nasze cele mamy zamiar realizować poprzez podejmowanie na Walnych Zgromadzeniach stosownych uchwał, angażowanie mieszkańców, pozyskiwanie kompetentnych kandydatów na członków Rady Nadzorczej, współpracę z innymi Komitetami Nieruchomości, działalność informacyjną i integrującą mieszkańców.
Do wprowadzenia projektu uchwały do porządku obrad Walnego Zgromadzenia wymagane jest uzyskanie podpisów minimum 10 członków Spółdzielni. Walne Zgromadzenie jest najwyższym organem Spółdzielni i jego uchwały mają moc obowiązującą.
 
Jeśli macie Państwo podobne cele, chcecie zadbać o swój majątek, macie dość nomenklatury spółdzielczej, to zapraszamy do aktywnej współpracy.

 

© 2013-2025 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl